Masajul – arta de a ne relaxa si revigora

masaj5

Masajul este una dintre cele mai simple cai de relaxare a corpului si, totodata, una dintre cele mai directe metode de stabilire a unei comunicari profunde cu o alta persoana. Masajul este, de asemenea, o cale de a exprima iubirea si compasiunea. Ca atare, el detine o pozitie importanta intre variatele arte ale iubirii.

Masajele sunt mangaieri pentru trup si suflet. Ele pun in miscare fluxul energetic, iar stresul dispare mult mai repede. Masajele sunt sanatoase, relaxeaza musculatura, alunga incordarile si intaresc sistemul imunitar. Mangaierile pielii ne ridica tonusul si nu-i de mirare ca nu ne putem satura niciodata de masaj.

Japonezii au dezvoltat terapia prin masaj mai mult decat orice alt popor. Au fost publicate lucrari foarte bune in care sunt prezentate in detaliu punctele Shiatsu si meridianele ce trebuie folosite in acupresura.

Dintre toate simturile, simtul atingerii le stapaneste pe celelalte si are puterea mintii; „campul mintii” se extinde in simtul tactil.

CHARAKA SAMHITA

Societatea noastra are multe de castigat daca dezvolta obiceiul de a apela la masajul relaxant si terapeutic al mainilor si picioarelor.

Masajul general este util nu numai pentru bolnavi ci si pentru oameni sanatosi. Romanii il foloseau pe scara larga pentru eliminarea toxinelor pe care le absorbeau in excesele alimentare. Ei aveau dorinta de a-si mentine frumusetea fizica a corpului si vigoarea necesara pentru sport si atletism.

Masajul are avantajul ca intretine vitalitatea, distruge substantele nocive, pastreaza vigoarea tesuturilor si muschilor; el ajuta la functionarea rinichilor, a plamanilor si a tuturor organelor care asaneaza corpul, el activeaza circulatia sangelui.
Pentru persoanele slabite prezenta zilnica a unui masor care sa le intareasca muschii si tesuturile timp de-o ora este o adevarata binefacere; si pentru persoanele sanatoase masorul ar fi un lux binevenit dar cum acesta nu este la indemana tuturor e bine sa stiti sa practicati auto-masajul.

Ce pot sa fac?

Este foarte simplu! Ciupirea pielii de pe tot corpul pentru a excita tesuturile. Aceasta ciupire generala a pielii si tesuturilor timp de 5 sau 6 minute asigura eliminarea toxinelor. E de preferat sa va faceti masajul dumneavoastra insiva pentru ca e un excelent exercitiu la trezire. Treziti-va intotdeauna devreme: 8 ore de somn – 8 ore de munca – 8 ore pentru celelalte activitati. Cea mai buna ora de culcare este 9 sau 10 seara iar de sculare 5 sau 6 dimineata. Orele de repaus de dinainte de miezul noptii valoreaza dublu, orele de munca dinainte de 8 dimineata sunt tot atat de valoroase.

Iata in ce ordine vor fi repartizate diferitele faze ale scularii: beti apa in timp ce sunteti inca in pat, faceti gimnastica diafragmei, masaj abdominal, gimnastica in pozitie verticala, lotionari, frectii, masaj, apoi odihniti-va 5 sau 10 minute. Aceasta odihna suplimentara are rolul de a va invata sa nu va grabiti. Deviza sanatatii si fericirii trebuie sa fie „niciodata grabit, niciodata preocupat”.

Asprimea, rigiditatea, uscaciunea, oboseala si amorteala picioarelor sunt indepartate rapid prin ungere regulata cu ulei si prin masaj; organele interne au si ele de castigat. Masarea restului corpului indeparteaza mirosul corporal neplacut, greutatea, toropeala, mancarimile, pierderea apetitului, oboseala fizica si debilitatea sexuala. Este o practica minunata, care ajuta la depasirea problemelor din aceasta lume si din urmatoarea.

SUSHRUTA SAMHITA

Cultura fizica da sanatate, veselie, senzatia de bunastare. Ea ofera un randament mai bun in munca de peste zi si mai ales dezvolta vointa. De fiecare data cand trebuie sa ne sculam devreme, sa ne impunem pielii contactul cu aerul si apa rece, sa punem muschii la munca prin gimnastica si sa ne incantam trupurile cu cateva tehnici de masaj, fie singuri, fie apeland la un masor sau kinetoterapeut.

Lasă un răspuns către Masajul – arta de a ne relaxa si revigora | cinnamar.ro Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *